Velkommen til  Alvdal & Tynset RC-klubb

Alvdal & Tynset RC Klubb er en klubb med formål å samle personer og medlemmer med interesse for modellflyging og fremme denne sporten i Nord-Østerdalen, men klubben har også noen medlemmer fra andre distrikter.

Alle er selvsagt hjertelig velkomne i Alvdal & Tynset RC Klubb.

Interessen for våre medlemmer omfatter omtrent alt som kan fly; fra lette innendørs modeller til elekto-, nitro- og bensin modeller, samt turbin- og jetdrevne modeller og seilfly.

Alvdal & Tynset RC Klubb sine aktiviteter foregår fortrinnsvis på modellflystripa som befinner seg midt på Tynset Flyplass sin 940m flotte og lange gress-stripe.

Flystripen er i god stand og plassen er god. Modellflyvingen foregår over flystripen og mot sør-øst, over myrområdet. Unngå aktivitet over Rv. 3.

Det er ingen restriksjoner for nitro-, bensin- og jetmodeller på Tynset Flyplass.

POSISJON: N 62° 15.4’, E 010° 40. 2’. Høyde MOH: 1580 fot ‐ 482 m.

Sporadisk innendørs aktivitet foregår også i Tynset-hallene.

Hang-flyving med seilfly foregår i flotte omgivelser i Tronfjell. Se egen fane.

I 2017 ble klubben ble tilsluttet Modellflyseksjonen i Norges Luftsportforbund, som igjen er tilsluttet Norges Idrettsforbund.

Som medlem i modellflyseksjonen i NLF får du:

• tilgang til et bredt, faglig og positivt modellflymiljø med kompetanse på alle typer modellfly.

• opplæring i modellflyging.

• muligheten til å videreutvikle dine ferdigheter som modellflyger og delta/konkurrere på lokalt, krets og nasjonalt nivå.

• 6 nummer av bladet Modellfly Informasjon fra modellflyseksjonen.

• Forsikring som dekker skader på personer og annen manns eiendom.

Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker å begynne med denne spennende og varierte modellfly-hobbyen.
Vi kan gi deg opplæring eller svare på det du måtte lure på.

no profile picture.jpg

Rune Brekken